onsdag 18. juli 2012

Bursdag

Jeg er en av dem det ble snakket om på Reiseradioen i morges. Vi som har bursdag om sommeren og som ikke blir feiret som alle andre. Og min bursdag er midt på sommeren og var alltid midt i slåttonna, som nok var viktigere enn min bursdag... Jeg skjønte jo forsåvidt det, men dengang jeg var lita kan det nok tenkes at jeg klagde litt på det. Men det var sommer og fint vær (alltid!), og jeg fikk jo som regel besøk av bestemor og onkelen min om kvelden. Det var stor stas. Han er min favorittonkel og siden har var min gudfar kalte alle vi søsknene han for Guffar. Som gave hadde alltid Guffar med bok til meg, og det var den beste gava jeg kunne få. Jeg leste alt jeg kom over, og det var alltid supert å få ei ny bok om Knerten, Mormor og de 8 ungene eller Emil til bursdagen.

I dag har jeg feiret bursdag, med familie på besøk til kaker og kaffe. Sjøl om bursdager og gaver ikke er så viktig lenger, er det hyggelig å bli husket på. I tradisjonelle stil kom mann og barn med kaffe og kaker på senga i morges og sang Happy Birthday. Det er det beste med hele gebursen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar