mandag 30. mai 2011

Ny, spennende oppskrift

I dag prøvde jeg en oppskrift jeg fant i Aftenposten lørdag, og den fungerte fint. Jeg synes det er moro å lage mat og prøve nye ting, og i følge ungene er vi inne i en eksperimentell periode.

Fire kyllingfileter ble gnidd inn med salt og pepper, jeg la oppå frisk salvie og persille og til slutt surret jeg en baconskive rundt hver filet. I følge Yngve Ekern er det bare tørrsaltet bacon som gjelder, så  jeg kostet på meg det. Kyllingpakkene brunes lett i panna samtidig som en smelter en god klatt smør og har oppi et knust hvitløkfedd. Til min forskrekkelse oppdaget jeg at det ikke var mer hvitløk igjen i skapet, men retten fungerte for det:-) Deretter legges kyllingene i en ildfast form, og smøret, som blandes med balsamicoeddik, helles over. Stekes på 200 grader i ca fem minutter. Til dette serverte jeg pommes frites og ertepure som er veldig enkel å lage. Smelt ordentlig smør i en kjele og ha oppi en pose frosne selskapserter. Varmes opp på svak varme og ha på litt salt. Mos ertene med en gaffel eller en potetmoser. Nam, nam.

Her er oppskriften: Kylling surret i bacon


Resten av uka ser menyen slik ut:
Tirsdag: Spaghetti og kjøttsaus
Onsdag: Fisk i folie
Torsdag: Taco
Fredag: Wok

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar