mandag 4. juli 2011

Hvordan står det egentlig til i kjøkkenhagen?

Det lurer dere kanskje på. Det begynner å bli ei stund sia jeg sådde, så nå er det vel på tide med en statusrapport. Som dere ser av bildet er det ikke helt vellykket i år heller. Gulrota ser bra ut så langt, men salaten er bortimot mislykket. Det er bare ei, kanskje to planter som det kommer til å bli noe av. Jeg spurte på blomsterbutikken hva som har gått galt, og der sa de at antagelig er jorda for "hard" eller "kraftig". I og med at jeg bruker kompostjord burde jeg ha blandet den med sand før jeg sådde frøene. Jeg skulle antagelig innhentet råd på blomsterbutikken før jeg sådde... Men det betyr bare at jeg må prøve å så salat igjen neste år, men da med litt sand blandet i kompostjorda. Har også lyst til å prøve squash. Greit å ha planer, ikke sant?

Ved siden av drivhuset har jeg sådd dill, og den ser også ut til å bli veldig fin. I tilleg har jeg kjøpt noen krydderplanter og satt ut, for det er så hyggelig å finne persille, oregano, timian eller grasløk i egen hage når man trenger det i matlagingen. Planten framme til høyre er lavendel, og den er der bare for å spre god luft hos oss utover sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar